בעלות אתר עסקי: איך משפרים את ביצועי האתר ולמה חשוב לעשות את זה?

שיפור אתר אינטרנט עסקי

הקמת אתר עסקי כרוכה בהתעסקות עם לא מעט פרטים שונים, עסקיים כמו גם טכניים. אחד ההיבטים לכך, הוא נושא ביצועי האתר – מהירות טעינת דפים, אלמנטים שונים בתוכן העמודים ואף ביצועי מנגנונים שונים באתר, כמו עגלת קניות. כיצד משפרים את הביצועים של האתר? ומה החשיבות העסקית בכך?

שרתים וירטואליים

האתר העסקי שלכן יתארח על גבי שרת. אם תבחרו לשם כך בשרת מסוג Virtual Private Server, תבטיחו יכולת התאמה מיטבית לדרישות משאבים משתנות. ראו מידע באתר הבא, לשם הרחבה בנושא זה. השרת הוא היבט תשתית חשוב, שצריך להתייחס אליו במילא בשלבים ראשונים של הקמת האתר.

צמצום משקל עמודים

ביצועי האתר מתייחסים לגישה לעמודים השונים שבו ולמה שנמצא באותם עמודים. לכן, הגיוני ומומלץ בכול מקרה, לצמצם את נפח התכנים בכול עמוד, ככול שניתן לעשות זאת מבלי לפגוע בתפקודו. ניתן למשל להקל על טעינת סרטוני וידאו בעמוד מסוים, בכך שמצמצמים את הרזולוציה שלהם, גודל החלונית שבה הם מוצגים ואולי להציגם אפילו ללא צבע. מצד שני, צמצום מוגזם עשוי לפגוע במטרת הסרטון. כך שיש למצוא את נקודת האיזון שמתאימה לכן. אלמנט גראפי מסוים בעמוד עשוי להראות מרשים מאוד, אבל אם הוא פוגע בביצועים, יצא שכרו בהפסדו. כמו כן, מבנה האתר הכללי, צריך במילא להיות פשוט ככול הניתן. כלומר, כדאי להימנע מכפילויות מיותרות במידע ובתכנים שמוצגים באתר, גם בכדי שלא לבזבז את זמנם של הלקוחות וגם בכדי לצמצם את נפח האתר.

CDN

מעבר לשלבים ראשוניים אלה, אם ביצועי האתר עדיין לא טובים מספיק, ניתן לשכור שירות מסוג CDN. Content Distribution Network או Content Delivery Network היא רשת שרתים שיגישו ללקוחותיכן את תכני האתר במקום שרת אחד. הרעיון פשוט – שרת בודד עשוי להיות עמוס מדי. הוא גם עשוי להיות רחוק מדי מלקוחות מסוימים מבחינה גיאוגרפית. רשת ה-CDN לעומת זאת, תספק לכן שרתים שמפוזרים ברחבי העולם, יחד עם מנגנון שדואג להביא ללקוחותיכן את תכני האתר, דרך השרת הזריז ביותר באותו הרגע.

החשיבות העסקית

ביצועי האתר שלכן, הם לא רק עניין טכני. למעשה, ההיבט הטכני, רק משרת את ההיבט העסקי, שהוא החשוב ביותר. ראשית, אתן רוצות שכול עמודי האתר יהיו זמינים תמיד – אם האתר בכלל לא נגיש, הדבר פוגע במוניטין שלכן. שנית, מאותה סיבה, חשוב שביצועי האתר יראו טובים מספיק ואפילו יותר מהרגיל. עבור לקוחות שלא מכירים אתכן באופן אישי עדיין, נקודת קטנות כאלה עשויות להביא לגיבוש רושם ראשוני, לטוב או לרע. תמיד כדאי גם להזכיר את העובדה הידועה, שאתרים מתחרים דומים לשלכן, לרוב נמצאים רק במרחק קליק עכבר. כך שכדאי לכן לכול הפחות, להבטיח שרמת האתר שלכן לא נופלת מרמתם.
עוד חשוב לדעת הוא נושא קידום האתרים. קידום אתרים יכול לסייע לפן העסקי של העסק, ומקדם אתרים טוב יידע לסייע לכן לשפר את האתר ולעלות על בעיות קיימות בו, יעזור לכן לקדם את העסק במנוע החיפוש ויעשה רק טוב לשיפור התדמית והמוניטין של העסק.

שיטות נוספות

יש עוד שיטות רבות, להבטיח ביצועים משופרים לאתר שבניתם. בין השאר, החברה שמפתחת עבורכם את האתר, תדע לשלב כבר בפיתוח עצמו שיקולים כאלה. למשל, אם האתר שלכן מבוסס על פלטפורמת וורדפרס, ניתן וכדאי תמיד לצמצם את התוספים שבהם משתמש אתר מסוג זה. במקביל, ניתן להשתמש בתוספים שמיועדים לשפר ביצועים. זה יכול להיות למשל תוסף כיווץ תמונות, אשר מצמצם אוטומטית נפח תמונות באתר. זה יכול להיות תוסף אופטימיזציה לבסיסי נתונים או תוסף מטמון (Cache).

לסיכום

ביצועים אופטימאליים לאתר שלכן, הם בהחלט בהישג יד. לרוב, ניתן להשיג זאת ללא סיבוכים מיותרים ובעלויות סבירות. חשוב ומומלץ!

השארת תגובה