הגיע הזמן להגשים חלום – ולפתוח את העסק שתמיד רציתן!

לפתוח עסק

אם תמיד חלמתן להקים עסק משלכן, ולהפוך תחביב ישן למקצוע שמניב רווחים – דעו שאתן בחברה טובה. כי כמוכן, יש עוד לא מעט יזמיות שהחליטו בשנה האחרונה להקים עסק משלהן. אבל מאיפה כדאי להתחיל? ועל אילו אלמנטים אסור לכן לוותר? הכנו לכן מדריך מקוצר ומתומצת, שייתן מענה לשאלות החשובות ביותר. בואו נתחיל.

לטפל בבירוקרטיה – לא מורכב כמו שאתן חושבות

כל עסק, לפני שהוא מתחיל למכור, חייב להיות רשום באופן חוקי. ולכן יש כמה תהליכים בירוקרטיים שחשוב לקחת בחשבון בתהליך ההקמה. תחילה, יש לדווח לרשויות על פתיחת העסק, ולבחור אם יהיה זה עוסק פטור או מורשה. הדיווח הוא מול מס הכנסה וביטוח לאומי, כשניתן לעשות זאת באופן עצמאי, אך תמיד מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון שיסייע לכן (בייחוד בשל המסמכים הבירוקרטיים השונים שיש למלא, הצהרת הון וכו').

כמו כן, חשוב להבין כיצד אתן מתכננות לגבות את התשלום מהלקוחות, ואם המכירות יתקיימו באופן מקוון או פיזי (כלומר, האם תהיה לכן חנות פיזית, או שמא תמכרו דרך האינטרנט בלבד). כך או כך, חשוב לבחור מערכת טובה לסליקת אשראי בעסק, כזו שתומכת באמצעי תשלום שונים, לרבות תשלום באמצעות ביט.

בניית תוכנית עסקית ושיווקית: התכנון הוא חלק בלתי נפרד מהצלחת העסק שלכן!

לפני שמתחילים לעבוד ולשווק את העסק, ולהתחיל בתהליך גיוס הלקוחות, חשוב לבנות תוכנית עסקית על מנת להבין את הכדאיות של העסק, ולתכנן אותו לפחות שנה קדימה. ברשת יש לא מעט מדריכים שיסייעו לכן ללמוד כיצד לבנות תוכנית עסקית ממוקדת ונכונה, כאשר בהחלט כדאי ואפילו רצוי להתייעץ עם איש מקצוע בנושא.

נוסף על כך, יש לבנות גם תוכנית שיווקית, עם אסטרטגיה לטווח הארוך והגדרת יעדים ריאליים וברי השגה. לתוכנית השיווקית, ניתן להגדיר גם תקציבים נמוכים, אבל חשוב שהתקציב ותהליך השיווק יהיו תואמים למטרות שלכן וליעדים שהצבתן. אם מדובר בעסק קטן, תוכלו לבצע את תהליך השיווק בעצמכן, אך טוב לדעת שיש לא מעט בעלי מקצוע שכדאי לשכור את שירותיהם (כמו מעצבים גרפיים, בוני אתרים וכו').

הקמת אתר עסקי, ובניית נוכחות דיגיטלית ברשת

גם אם אתן מתכננות למכור את המוצרים שלכן בחנות פיזית – הקמת אתר עסקי היא חשובה, משום שהאתר הוא כרטיס הביקור שלכם במנוע החיפוש (המקום הראשון שבו לקוחות פוטנציאליים מחפשים מוצרים או שירותים). הקמת אתר עסקי צריכה להיעשות באופן מושכל, ורצוי בליווי בעל מקצוע. שימו לב, שמעבר להקמה עצמה ולאפיון, חשוב להתאים את האתר גם למנוע החיפוש, ופה מומלץ להתייעץ עם אנשי SEO שמבינים בתחום.

אם החלטתן למכור את המוצרים שלכן אונליין, דעו שיש לכן כמה אפשרויות, החל מהקמת חנות מקוונת (שהיא אתר לכל דבר) בפלטפורמות ייעודיות, ועד לשיתופי פעולה עם פלטפורמות צד ג' (כמו אטסי, אמאזון וכו'). אם החלטתן להקים חנות מקוונת משלכן, חשוב לוודא שיש לכן פתרונות גיבוי לאתר מכירות, ושהאתר מאופיין באופן המיטבי, בין היתר, כדי לספק לגולש חווית משתמש טובה.

מלבד אתר עסקי, חשוב להדגיש שנוכחות דיגיטלית היא מאוד חשובה, ועל כן, יש להקים לעסק שלכן פרופילים עסקיים ברשתות החברתיות הרלוונטיות, כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק, פינטרסט וכו'. קחו בחשבון שלא מספיק רק להקים פרופיל עסקי, אלא שיש גם לתפעל אותו בתדירות גבוהה, על מנת להגביר את החשיפה ולמשוך לקוחות פוטנציאליים.

צאו לדרך!

עכשיו, כשיש לכן תוכנית עסקית ממוקדת, תוכנית שיווקית לטווח הרחוק ואחרי שהקמתן את העסק באופן חוקי – זה הזמן לצאת לדרך. להתחיל לשווק את העסק שלכן באינטרנט, לגייס לקוחות חדשים ולהגשים את החלום.

בהצלחה.

נגישות
גלילה לראש העמוד